חדשות

החצבת עדיין פה: דיווחים על היחשפות למחלה ברחבי הארץ

בשבוע האחרון דווחו מקרים של חשיפה לחצבת במחלקת היולדות בבית החולים ליולדות ליס בתל אביב, בקלפי בקצרין ובאולם חתונות בנס ציונה

תינוק בבית חולים (צילום: אילוסטרציה)

בשבוע שעבר (11-8 באפריל) נחשפו לחצבת תינוקות במחלקת הילודים בבית החולים ליס בתל אביב. אחד האבות, בן 42 מתל אביב, שביקר במחלקה חלה בחצבת ותוצאות מעבדה אישרו זאת. התינוקות שנחשפו קיבלו טיפול מונע.

בית חולים אישר את פרטי המקרה ומסר בתגובה: "תינוקות בודדים שנשארו עדיין באשפוז חוסנו אתמול (א'). לאף אחד מהם לא נשקפת סכנה מהחשיפה או מהחיסון. האב וזוגתו היולדת שהו בחדר פרטי, מה שהקטין את סיכויי החשיפה. מדובר באירוע חולף שאין לו כל השפעה על יולדות המגיעות כעת לבית החולים".

לשכת הבריאות המחוזית פתחה בבדיקה והוחלט להפנות את בני המשפחה וילדים נוספים הלומדים בגן של בני הזוג להתחסן באופן מיידי. בית החולים התבקש להעביר רשימת חשודים שבאו במגע עם האב ונחשפו לחצבת ובכלל זה התינוקיה, חדר לידה, מחלקת יולדות ומחלקות נוספות שבהן ביקר. האב סיפר שהוא יליד 1977 והחיסון שלו חלקי. לאחר שאושררה האבחנה שחלה, הוא אושפז בבידוד ב"שיבא".

אתמול גם הודיע משרד הבריאות כי בבוקר יום הבחירות (9 באפריל, בשעה 9:30-9:00) בקלפי בבית הספר דרכי נועם בקצרין, ובמוצאי יום הבחירות, בחתונה בנס ציונה, באולם ויטראז', נחשפו אנשים לחצבת. כל מי שנולדו מ-1957 ואילך ואינם מחוסנים בשתי מנות לחצבת ושהו במקומות אלה נקראו לפנות ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריהם לבירור הצורך בקבלת חיסון.

נושאים קשורים:  חצבת,  הידבקות בחצבת,  חיסון נגד חצבת,  מגיפה,  חדשות,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות
אנונימי/ת
15.04.2019, 11:51

תמהתני - מתי הפכה החצבת ממחלת ילדות קלה לאיום מס' 1 על בריאות הציבור?

אנונימי/ת
17.04.2019, 23:04

מחלת ילדים קלה??

אנונימי/ת
16.04.2019, 08:33

ישנה תחושה קשה שמשרד הבריאות אינו נוקט מספיק צעדים על מנת לתקן את המצב. מגיפת החצבת נמצאת אצלנו כבר מעל שנה ועם זאת יותר ויותר מקרים עולים בפנינו. מה דרוש עוד בכדי שמשרד הבריאות ינקוט בפעולה אמיתית לצמצום הסיכון? האם רק בתבחעה משפטית על אוזלת יד וזלזול בחיי אדם נוכל להגיע לארץ המובטחת בה מי שאמון על בריאות הציבור גם עושה עבודתו נאמנה?
הצוותים הרפואיים קורסים, מערכת הבריאות מזמן עברה את קצה הסיבולת שלה ומשרד הבריאות נוהג בשאננות מדהימה בהנתן המצב.