חדשות

הצעה להקים מאגר מידע דיגיטלי לאומי על חיסונים

שר הבריאות תומך בהקמת המאגר שיאחד מידע בין גופי הבריאות המבצעים חיסונים למערכת אחת ויהיה נגיש לציבור | המאגר יאפשר מעקב על מתן חיסונים, מניעת כפילויות, רצף טיפולי וטיפול מונע

נכון להיום, המידע המונגש למבוטחי הקופות הוא רק על חיסונים שניתנו דרכן ואין בו מידע על חיסונים שניתנו במסגרת טיפות חלב ומשרד הבריאות. צילום: רמי זרנגר

הצעת חוק להקמת מאגר דיגיטלי מאוחד של חיסונים באמצעות כל שירותי הבריאות ובזמינות לכל אזרח עברה בקריאה טרומית השבוע. הצעת החוק בנושא "תיקון פקודת בריאות העם (הנגשת מידע ופנקס חיסונים למחוסן), התשפ"ד–2023", הועברה לוועדת הבריאות. שר הבריאות בירך על ההצעה והדגיש את חשיבות איגום המידע והנגשתו.

על פי ההצעה, המאגר יכלול מידע על מועד ומיקום החיסון, פרטי החיסון שניתן ומידע רפואי רלוונטי הקשור למתן החיסון, וכן יתאפשר להעתיק את המידע ולהדפיסו באופן עצמאי וללא עלות, והכל בהתאם להוראות שיקבע שר הבריאות בתקנות.

ההצעה, שהוגשה על ידי חה"כ אליהו ברוכי (יהדות התורה), אליד אלהואשלה (רע"ם) ואחרים, מבקשת לסנכרן בין הגופים השונים המבצעים חיסונים במערכת אחת: "בתחום של מעקב אחרי היסטוריית חיסונים נותרנו מאחור. קופת חולים זה גוף אחד, טיפת חלב זה גוף אחר, וכדי לעדכן על חיסון חשוב שקיבלת בגוף שונה, צריך להיעזר בניירת", אמר חה"כ ברוכי.

עוד אמר ברוכי כי "ההצעה מבקשת להקל לא רק עלינו, האזרחים, אלא גם על המערכת הרפואית בכללותה. כשהמעקב ידני, יש קושי אמיתי במניעת סיבוכים רפואיים, במעקב אחרי צרכים רפואיים ועוד נתונים קריטיים. נכון להיום, המידע המונגש למבוטחי קופות החולים הוא רק על החיסונים שניתנו דרך קופת החולים, ואין בו מידע על חיסונים שניתנו במסגרת טיפות חלב ומשרד הבריאות".

על פי ההצעה, לכל אזרח תהיה גישה לנתונים האישיים שלו והוא יוכל להורידם בכל עת. משרד הבריאות ירכז את המידע והמאגר יהיה באחריותו.

במענה להצעת החוק, ציין שר הבריאות אוריאל בוסו על קיומו של מאגר נחליאלי הכולל רק את חיסוני הילדות עד גיל שש הניתנים על ידי טיפות חלב. "המשרד רואה חשיבות קריטית במעקב והנגשה של חיסונים שניתנים לכל אדם, באופן שיאפשר מעקב על מתן חיסונים, מניעת חיסון כפול, יצירת רצף טיפולי ומתן טיפול מונע אפקטיבי במידת הצורך. לצד זאת יוכל משרד הבריאות לממש את אחריותו ולשמור על בריאות הציבור בניהול אירועי התפרצות ברמה הלאומית באמצעות זיהוי מהיר ויעיל של אוכלוסיות לא מחוסנות, על מנת לפנות אליהן באופן יזום להשלמות החיסונים ולצמצם את הסיכון להדבקה.

"מאחר שהצעת החוק תסייע בהגשמת מטרות אלו", אמר השר בוסו, "משרד הבריאות תומך באישורה בקריאה טרומית, בכפוף להסכמות ולשינויים הנדרשים לעניין המשך קידומה". הוא הודה לחברי הכנסת יוזמי ההצעה וקרא לחברי הכנסת לתמוך בהצעת החוק.

נושאים קשורים:  חיסונים,  הצעת חוק,  שר הבריאות אוריאל בוסו,  חדשות,  קופות חולים,  טיפת חלב,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
29.03.2024, 09:57

סופסוף!!!